8 mar 2012

Santa Maria de Bellpuig-L'Espigoler-Planseslloses-Pont de Planserenes

Avui hem sortit a fer una ruta de BTT.
Sortim del pàrking del Pont Vell , creuem Besalú i per carretera anem fins a Sales de Llierca , comencem a pujar la pisat de l'Orri, al poc de començar la pujada agafem un corriol a l'esquerra (Cami de Guardia) , bastant ciclable que ens deixa a l'ànriga pedrera de Meians , d'aquí anem a Santa Maria de Bellpuig , d'aquí probem un camí que baixa cap a la pista del GR, però està enberdissat , al final creuem un prat i baixem fins a la pista i baixem cap a la Font de Bellpuig , creuem el Clot de les Calàneles, i mes endevant creuem el riu Llierca i anem a trobar la carretera de Sadernes , per carretera anem fins al Càming de Can Banal, continuem per la mateixa carretera passem de llarg la pista que puja a Sant Eudald de Jou , i agafem la seguent a la dreta que puja a l'Espigoler, abans d'arribar-hi agafem una pista a la dreta (cartells de fusta) en direcció Planseslloses, la pista flenqueja la muntanya fins a trobar el GR , el seguin a la dreta i en baixada fisn a trobar les runes de les Cases Velles de Planseslloses, on a l'esquerra surt el corriol que baixarem fins al Casot , i al Pont de Plansarenes, creuem el Llierca i anem fins al Serrat del Pont i passem a prop de la Quintana , anem per pista fins a trobar els passallis de la carretera de Tortellà a Montagut , creuem la carretera i agafem la que va las horts de St Jaume de LLierca, i seguim fins a Argeleguer tota vora del Riu Fluvià i continuem cap a Besalú tot travessant el riu Burró , el Clot i a Besalú.

Ruta amb bones vistes ( anant a Planseslloses ) , i el corriol de baixada fins al Casot molt guapo !!