8 may 2012

Bauma i Cova del Bac de Socarrats-Castell de Bassegoda-Cingle de Can Garrufí

Avui hem anat a caminar per la zona de l'Orri i Can Menera.
Erems els Serrano i jo.
Deixem el cotxe al costat de la Font de la Vorada , passem a prop de la casa de l'Orri , baixem cap al Clot del Bac de Socarrats , seguin una àntiga pista fins creuar el torrent , continuem fins a trobar una pista de desboscar , en un plaça recte surt una àntiga pista la seguim fins que s'acaba , d'aquí mig amagat per les branques seguim un camí avall , fins trobar el que va al Pla de l'Arç , el seguim fins al punt més alt , on agafem a la dreta (camí sense marcar) seguim una cresta fins al cingle on hi ha la Bauma , el reseguim a l'esquerra fins a la Bauma ,és bastant gran , retornem i reseguim el cingle i tot just quan girem de caire trobem la Cova , anem resseguint la cinglera i tirem amont fins trobar la pista per on hem vingut (camí sense marcar pel mig del bosc) , tornem a la plaça i ara agafem la pista que puja ,fins a trobar la pista que va a Coll de Teies, fem un tram de pujada i quan la pista gira agafem un corriol a l'esquerra (fites) per pujar al Puig dels Moros ,on hi han les restes del Castell de Bassegoda , baixem a un collet i agafem un camí que baixa cal al costat de Can Menera (marques pintura vermella) , baixem fins a trobar de nou la pista que va a Coll de Teies, la seguim fins a Can Garrufí , on agafem un camí a la dreta (marques pintura vermella) creuem el torrent de Can Garrofí , pugem el Cingle de Can Garrufí i seguim cap al Pla de l'Arç , baixem a creuar el Torrent del Clot del Bac de Garrofí , pugem una pista fins a trobar el camí d'anada, el desfem fins a la Font de la Vorada.

Una ruta pel cor de l'Alta Garrotxa !!