21 feb 2012

Camí dels Valencians-St Grau d'Entreperes-La Calma

Desprès de 3 dies aguantant la grip , avui ha tocat anar a caminar !!
He quedat amb els Serrano , anem cap a Tortella i deixem el cotxe al Pla del Carig , on agafem el Camí dels Valencians (senyalitzat) , va pujant suaument , arribem a la Creu de la Ripolla , i entrem al Bac d'Entreperes , abans de cambiar de caire trobem la Font de l'Espanyola , (no raja , només cau una gota !!) , creuem el torrent de l'Espanyola i al poc trobem la pista que puja de la Quintana , la seguim a la dreta i amb forta pujada , uns centenar de metres i ens desviem un moment a la dreta per anar a veure la Font de Rodoret ( té cisterna i aixeta) , fem fotos , i tornem a la pista que ens porta fins a la casa en runes de Diumenjó i girem a la dreta cap a Sant Grau d'Entreperes , per darrera l'ermita surt el camí que ens pujarà al Coll Sabassa , al arribari agafem el camí de la dreta , que ens porta a Coll de Jou i ja només ens queda l'última pujada fins a dalt La Calma , on tenim molt bones paroràmiques , baixem per l'altre costat, cap al Pla de la Calma , continuem bixant i justa abans d'arribar al Pujant de la Guilla , agafem un corriol a la dreta , que ens baixarà fins a la Creu de la Ripolla , hi arribem i desfem el Camí dels Valencians fins al cotxe.

Una ruta amb molt bones vistes !!