13 mar 2012

Les Agulles-Baumes del Cànem-Creu de Principi-Cova del Massot-St Vicenç de Principi-Coll Roig

Avui hem anat a caminar per la zona de Riu i Principi.
Eres els Serrano i jo , deixem el cotxe a Ca N'Agustí de Riu , i enfilem cap a la Mare de Déu de les Agulles , d'aquí agafem el camí de l'esquerra que puja al Collet de Santa Maria , baixem i anem cap a les Baumes del Cànem, continuem pujant fins al Corral de Principi , on agafem el GR11 i per pista fins a la casa de Principi, deixem la carretera i agafem un camí que surt per sobre la casa (fites) , i puja fins a la Creu de Principi, d'aquí agafem una pista que puja , al cap 1km apròximadement agafem un corriol a la dret (fita + pintura blava) que ens baixarà fins a la Cova del Massot , just abans d'arribar-hi en un faig veiem pintat el símbol de cova amb vermell , la visitem i fem fotos i tornem cap a la pista , continuem pujant i al poc ens desviem a l'esquerra, per corriol , fins arribar a dalt de la carena , busquem un pas per baixar , (marques blaves) i seguim un camí fins a l'ermita en runes de Sant Vicenç de Principi , continuem baixant , a la pimera cruïlla agafem a la dreta per anar fins al Coll Roig, l'últim tram el fem seguint de nou el GR11 , al poc de passar el Coll Roig agafem un corriol que baixa cap a la dreta fins al Torrent de Tumany, el creuem i pugem al Tumany , de nou trobem una cruïlla , seguim a la dreta i en baixada , passant per la Presa fins al corrals de Ca N'Agustí , passem pels prats fins a Ca N'Agustí.

Una ruta per llocs poc coneguts , bones vistes i camins garrotxins !!