18 ene 2012

Cingle Ample-Cova de la Montse-Cova de les Ovelles

Avui amb els Serrano hem anat per la zona del Cingle Ample , una zona perduda entre la Vall d'Ormoier i Talaixà ( ho tenia pendent , l'última vegada no ho vaig trobar el camí).
Sortim del pàrking de Castell Saspasa i pugem a Talaixà , encara hi han els paletes treballant , per sobre l'esglèsia de St Martí agafem un camí a l'esquerra amb marques grogues fins a la Collada de la Masó , baixem un tram per pista fins a les runes de Can Paquet , on agafem a la dreta un camí amb marques vermelles , que ens durà fins al Cingle Ample , anem resseguint la cingle , travessem el Torrent de les Teixoneres , a sota tenim el Clot d'Escalabruix , al poc anem passant per sota la cinglera i per sota de baumes , seguint les marques de pintura , arribem en un punt on el camí tira avall i recte hi ha una x de pintura , seguim recte per anar a la Cova de la Montse , returnem a aquest punt i seguim les marques , tot resseguint sota la penya trobem la Cova de les Ovelles , continuem fins que s'acaba la cinglera i pugem amont a veure la Fonteta , desfem el camí per baixar cap als Boscos de la Fou ( ostres es veu que a prop de la Fonteta , hi ha la Cova dels Pastors , hehe no l'hem vista , quedarà pendent!!) , baixem pel Escaler del Vilar , un xic més avall agafem un camí a l'esquerra , fites , atravessem els Boscos de la Fou , passem per la casa de la Fou , en runes, anem seguint el camí fins a la casa del Vaquer , on pugem pel GR11 fins a Talaixà , i ja tornem al pàrking.
Una bona ruta , amb bones vistes , i la posibilitat de veure coves en una zona perduda de l'Alta Garrotxa !!