29 abr 2012

Santa Barbara de Pruneres-Bauma del Corneta-el Ferran-Oix

Avui hem anat a caminar per la zona d'Oix.
Erems la Mariona ,l'Ali i jo.
Deixem el cotxe al costat de Can Pei, seguim un tram de la pista d'Hormoier , al poc n'agafem una a la dreta i cruem la riera d'Oix , i comencem a enfilar cap Pla d'en Pei i la Muntanya de Santa Barbara i a l'ermita de Santa Barbara de Pruneres, aquí ens ha sortit el "cavall loco"  , que ens seguir , primer ens feia gràcia però desprès la cosa ja no tan , aixís que a saltar la tanca i a mirar-lo de lluny jeje , baixem per corriol fins a prop de la Canova i anem baixant cap al Coll Sitrelles i cap a la casa de Colldejou, d'on agafem una camí a l'esquerra de la casa , i al poc seguim a la dreta i avall fins a la riera d'Escales , la creuem i enfilem per un camí  al principi fet amb paret seca sobre unes lloses , pugem cap a la Beta , un clar que ens permet contemplar les vistes, pugem més fins arribar arran de cingles i l'esquerra ja es veu l'entrada a la Bauma del Corneta , i anem seguin un camí fet , és bastant gran , amb una font dintre (una mica d'aigua) , retornem al camí , que ens duria al Maranyó , mentres pugem veiem que anem bè de forces i decidim pujar al Ferran , en un prat , agafem un camí a la dreta (seguint recte aniriem al Maranyó) marcat amb fites , que ens puja al Coll de Terres , passant per darrera del Puig de Plansesserres , i enfilem l'últim tram fins al Ferran , fem un mossec i baixem cap a Talaixà , on agfem el GR11 fins al Vaquer , des de la casa agafem una pista a l'esquerra que ens porta al Torrent del Vaquer , on agafem un corriol a la dreta que ens baixa al Grau d'Escales , creuem la riera i arribem al Pont Trencat i ja per pista fins a Can Pei.

Una ruta amb molt bones vistes , els camins nets i força senyalitzats , la bauma molt maca !!